יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

מכפרים כיפורים

השליח אינו מאחר לכתוב בבלוג אלא ממתין כדי לראות את התמונה הגדולה בפרספקטיבה טובה יותר.
אז הנה עבר כבר שבוע מאז יום כיפור. שבוע עמוס בעבודה בהילל - שבוע פתיחת שנה.
סופ"שׁ הקודם היה יום כיפור. אמנם זו אינה הפעם הראשונה שלי ביום כיפור בחו"ל אבל כמובן שהשנה היו כמה תוספות מעניינות.
לפני יום הכיפור ניסיתי להבהיר לבוסית שלי שהחיבור שלי לתפילות יום הכיפורים אינו קיים ושאני את יום הכיפורים שלי לרוב מעביר עם עצמי ועם משפחתי המצומצמת בביתי בלא כל פרובוקציות מיותרות (אם בכפירה ואם לא אך ללא סימנים גדולים ושיחות נפש עם אלוהינו שבשמיים). 
כמובן שהטיעון לא התקבל ונדרש ממני להכיר, להתנסות, לחוש ולהתמודד עם יום הכיפורים. אך לא מדובר ביום כיפור כמו שאנו מכירים אותו, מדובר ביום כיפור קונסרבטיבי/רפורמי.
לדעתי כבר ביום כיפור הזה מתחילים הנוכחים להתנצל עד ליום כיפור הבא. תפילת הערב מתחילה בשיחה קלה מהרב במערכת ההגברה, לאחר שכל הנפשות הגיעו בריכבם וחנו לאורך הרחוב. לאחר השיחה והברכות כל אחד מהזרמים מתכנס באולם שלו ומתחילה התפילה. 
החזן שלנו בתפילה הרפורמית הינו לא אחר מאשר אחיו הבלונדיני של וולברין. מי שאינו מכיר מדובר בדמות ה"גרגרן" מסדרת הקומיקס אנשי האיקס. לאדם פאות לחיים עבותות, שיער שופע ופנים של מכרסם, סה"כ אדם חביב ונחמד שכבר נבעט מתפקידו כחזן בברקלי בשל עמדותיו השמאלניות מידי.... כן ברקלי!
את התפילה העברנו בשירה ונגינה על גיטרה... כן לא בדיוק יום כיפור טיפוסי.
לאחר 3 שעות של תפילה יצאנו כל אחד לביתו והתכנסנו למחרת בבוקר לעוד 3 שעות של גיטרות אך ללא סמים או רוק אנד רול. לבסוף ניפגשנו בהילל לארוחת שבירה מהירה - Break Fast טיפוסית אמריקאית יהודית שכללה בייגלס, גבינת קרים ושאר תוספות שאפשר לשים על הבייגלס.

אבל אם תשאלו אותי החלק המשמעותי ביותר שחוויתי ביום כיפור היה ההבנה שזה לא התפילות, לא האוכל, לא הצום ולא הכל ביחד. החלק החשוב הוא ההכרה באחר, ההבנה שדרושה סבלנות, היחס שבין אדם לחברו ובעיקר שיש אנשים שמדברים ומטיפים על הנ"ל אך בעצמם פוגעים בכל עקרונות אלו בעודם משכנעים את עצמם שהם הדוגמא והמופת להם.

9 תגובות:

  1. מממ נשמע שהם גדולים בהמצאות, מעניין איך הם מסבירים לעצמם את עניין הרכבים (סיגריות גם?) ביום הכיפורים..

    אבל עם המסקנה שלך בסיום, אני מסכים. זה בהחלט חשוב, וזהו אחד מהפנים שביום הכיפורים.

    מועדים לשמחה!

    השבמחק
  2. כמה טוב לשמוע, מקווה שלא נפגעת יותר מידי (בשבילי).

    אתה מוזמן לנסות לתפוס אותי מחר, ניסיתי לתפוס אותך בספר פרצוף אך נעלמת מהר.

    מועדים לשמחה בריבוע!

    השבמחק
  3. היי,

    תשמע בלוג יפה.
    אני מוכרח לציין שאני מסכים מאוד עם הסיום שלך, אבל אני לא מבין את המשפט הסופי : "בעיקר שיש אנשים שמדברים ומטיפים על הנ"ל אך בעצמם פוגעים בכל עקרונות אלו בעודם משכנעים את עצמם שהם הדוגמא והמופת להם."
    תסביר שוב!!!
    במי הם פגעו אני לא מבין?

    השבמחק
  4. פגעו בעקרונות של בין אדם לחברו, סבלנות וכו'.... אתה יודע... .דניסים כאלה

    השבמחק
  5. איך הם פגעו אבל, זה מה שאני לא מבין.

    השבמחק
  6. פגעו בליבי הרך והצעיר, תתקשר אני אספר לך אם אתה ממש רוצה. אבל זה לא משהו רציני זה סתם הייתה אמירת סיום חזקה אם כי בינונית, ברורה אם כי מעורפלת :)

    השבמחק
  7. הפכת לד"ר פואטי,

    זו אליפות העולם באליפות הארץ ;)

    תמשיך ככה.

    שבת שלום!

    השבמחק
  8. אתקשר אני מבטיח
    ואולי ואני רק אומר אולי, אני גם אבוא לבקר.

    השבמחק
  9. שמתי לב שכתבת "...גיטרות אך ללא סמים או רוק אנד רול..." עכשיו אני מבין שלקחת את הסמים והרוק אנד רול מהביטוי היודע "סקס סמים ורוק אנד רול" אז למה לא הכחשת את הסקס? ביום כיפור?! שבס!!! שבס !!!!

    השבמחק